Překlad manuálu Traxxas Revo 2.5 Nitro
Záběh motoru - strana 28.
Datum původního publikování: 12.11.2007
Odkazy aktualizovány: 8.2.2014
Zde je odkaz na původní manuál (model #5310), u Traxxasu je již v archivu.
Odkazy aktualizovány: 8.2.2014
Zde je odkaz na původní manuál (model #5310), u Traxxasu je již v archivu.
Zabíhání vašeho TRX 2.5 Zavodního motoru.
Motor TRX 2.5R je konstrukce ABC - duralový píst a tvrdě chromovaná mosazná vložka válce . Tento druh motoru těsní na základě velmi přesného lícování mezi pístem a válcem.
Záběh motoru je nezbytný pro vzájemné přizpůsobení dílů a optimální těsnost. Proto je vlastní záběh kritický k dosažení nevyššího a maximálně spolehlivého výkonu motoru.
Udělejte si čas asi 1 až 1,5 hodiny k provedení zabíhací procedury. Záběh je rozložen na 5 nádrží paliva v Revu. Pozor, při záběhu motoru se nesnažte oslnit své přátele vaším novým Revem. Musíte vydržet až do dokončení záběhu a pak teprve začít jezdit na plný plyn. Trpělivost a opatrnost během záběhu vás odmění super výkonem motoru.
Během záběhu se může motor projevovat symptomy špatné funkce jako je zhasínání motoru, kolísavý výkon a znečištěné svíčky. Toto jsou běžné bolesti při záběhu motoru. Jakmile plně motor zaběhnete, tyto příznaky zmizí. Mnoho uživatelů se při záběhu nesetkalo se žádnou z uvedených potíží. Po dokončení záběhu doporučujeme vyměnit svíčku.
Záběhová procedura:
Principem záběhu je běh se střídavým výkonem v omezených otáčkách. To docílíme akcelerací a následným brzděním v rozdílných intervalech během spálení prvních 5 nádrží. Jakmile záběh začne, délka a intenzita akcelerace se bude postupně zvyšovat. Stálé ježdění vysokou rychlostí není dovoleno dokud nevyjedete prvních 6 nádrží paliva. Záběh začněte na velkém prostoru s pevným povrchem jako je například parkoviště.Přidávání plynu i brzdění aplikujte postupně. Prudká akcelerace nebo brzdění může zcela zbytečně způsobit zhasnutí motoru.
- Nedoporučujeme použít speciální palivo pro záběhy, použijte to palivo se kterým plánujete běžně jezdit.
- Pokud možno, nezabíhejte motor v extrémně horkých nebo chladných dnech. (viz stránka 32)
- Věnujte pozornost hladině paliva. Nedovolte abyste vyjeli nádrž úplně. Při poklesu hladiny paliva dochází k ochuzení směsi, což je při záběhu nežádoucí. Důsledkem může být spálení svíčky nebo přehřátí a zakousnutí motoru.
- Nezkoušejte zabíhat TRX2.5R motor na volnoběh s koly ve vzduchu. Výsledek je špatný.
- Mějte po ruce Traxxas svíčky (díl: #3232X). Proces záběhu může vytvářet nánosy na svíčce vedoucí k jejímu selhání. (Díly 3231 a 3232 - dlouhé svíčky se již nevyrábí)
- Po dokončení záběhu vyměňte nebo aspoň vyčistěte vzduchový filtr.
- Přesně postupujte dle instrukcí na prvních 5 nádrží paliva.
Poprvé startujeme TRX 2.5 R motor:
Než nastartujete motor, ujistěte se, že jste si přečetli všechny instrukce a upozornění v manuálu Revo. Věnujte péči instrukcím "nádrž za nádrží" v následující části a ujistěte se, že jste si je přečetli a porozuměli jim před tím, než poprvé nastartujete motor.
Motor musí mít pokojovou teplotu 21°C nebo více, když jej poprvé startujete.Pokud je venku chladněji než je pokojová teplota, nechte Revo uvnitř dokud nebudete připraveni motor nastartovat a vzít ho ven. Pokud je chladněji jak 7,2° C, můžete udělat speciální opatření. Ta jsou popsaná na straně 32 manuálu Revo v části "záběh při chladném počasí". Nedoporučujeme provozovat model pokud je chladněji jak 1,6° C.
- Zapněte přijímač (viz strana 16 manuálu Revo)
- ujistěte se, ze páčka plynu na vysílači je v neutrální poloze.
- Připojte EZ-Start ovládač podle instrukcí na straně 27 manuálu Revo.
- Mačkejte START tlačítko v krátkých dvouvteřinových impulzech a sledujte jak se palivo pohybuje v palivové hadičce do karburátoru. Dívejte se pozorně, palivo se pohybuje velmi rychle. Pokud se do 5 vteřin palivo v palivové hadici neobjeví, nasyťte motor krátkým (jednu nebo dvě vteřiny) ucpáním výfuku prstem dokud neuvidíte palivo v hadici u karburátoru. Dívejte se pozorně! Pokud motor budete sytit příliš dlouho, motor se přeplaví palivem a zastaví se.
- Jakmile palivo dosáhne karburátoru, motor by měl brzo naskočit, do volnoběhu.
- Odpojte EZ-Start ovladač od modelu.
- Zabíhejte motor.
- Netočte motor bez zátěže (kola nejsou na zemi).
Pokud váš motor nestartuje, obraťte se na stránku řešení problémů v části www.Traxxas.com. Pokud vaše problémy přetrvávají, kontaktujte zákaznickou podporu obchodu, kde jste model koupil.
Překlad textu: Petr Škaloud
Korekce přeloženého textu provedl: Zdeněk Zvědělík
Pokračujte na stranu 29. - Záběh motoru II