Prohledat tento blog

sobota 8. února 2014

Manuál - Doladění motoru

Překlad manuálu Traxxas Revo 2.5 Nitro
Volnoběh a doladění motoru - strana 30.

Datum původního publikování: 12.11.2007
Odkazy aktualizovány: 8.2.2014
Zde je odkaz na původní manuál (model #5310), u Traxxasu je již v archivu.

Nastavení jehly volnoběhu.
Volnoběžnou jehlu nastavujte až když máte správně nastavenou hlavní jehlu. Nastavení bohatosti směsi při volnoběhu se dělá pomocí tzv: testu uskřípnutí.
  1. jakmile motor zahřejete na provozní teplotu, několikrát se projeďte aby byl motor ve vysokých otáčkách aby jste se přesvědčili, že je hlavní jehla nastavená správně.
  2. na modelu skřípněte palivovou hadici vedoucí do karburátoru (použijte chcípatko). Motor by měl běžet tak 2-3 vteřiny, otáčky vzrostou a pak motor zhasne.
  3. Pokud motor běží déle jak 3 vteřiny, pak ochučte směs volnoběžnou jehlou otočením o 1/16 otáčky, udělejte opět několik jízd s vysokými otáčkami motoru a znovu otestujte.
  4. Pokud motor zhasne okamžitě bez navýšení otáček, obohaťte směs volnoběžnou jehlou otočením o 1/8 otáčky, udělejte opět několik jízd s vysokými otáčkami motoru a znovu otestujte.

Jakmile je jehla volnoběhu nastavená správně, odezva motoru na páčku plynu bude velmi rychlá, možná bude až těžké při akceleraci nejezdit po zadních kolech.
Nastavení Volnoběhu
Jakmile máte nastavenou hlavní a přechodovou jehlu, zredukujte otáčky volnoběhu na minimální ale nekolísající otáčky. Pamatujte, že toto nastavení volnoběhu můžete udělat až když je motor zahřátý na provozní teplotu.
  1. Otočte trim plynu na vysílači tak, že se zatáhnou brzdy (zapamatujte si původní pozici trimu). Toto zaručí, že ovládání plynu neovlivňuje nastavení šroubu volnoběhu.
  2. Otáčky volnoběhu snižte pootočením šroubu volnoběhu proti směru hodinových ručiček a nebo je zvyšte pootočením po směru hodinových ručiček. Volnoběh můžete nastavit tak nízký, jak jen to jde, dokud se motor udržuje na stabilních otáčkách.
  3. Vraťte trim ovládání plynu do jeho původní polohy.


Doladění karburátoru
Jakmile při záběhu naladíte karburátor, nejsou pak už zpravidla potřeba žádné další změny nastavení. Zapamatujte si však, jaký byl tlak, teplota a vlhkost vzduchu při finálním ladění motoru. Aktuální podmínky počasí najdete ve zpravodajství v TV nebo na webu. Tyto informace pak budou považovány za podmínky základního nastavení.

Při změnách počasí můžete potřebovat upravit nastavení karburátoru tak, aby jste tak kompenzovali změny teploty a tlaku vzduchu (hustota vzduchu). Obecně platí, že pokud je chladnější počasí než při základním nastavení nebo je tlak vzduchu je vyšší, budete potřebovat obohatit směs. Naopak ochudit směs bude potřeba tehdy, když bude počasí teplejší než při základním nastavení (nebo nižším tlaku vzduchu). Níže uvedená tabulka (viz.manuál) slouží jako vodítko k určení jak změny povětrnostních podmínek ovlivňují tlak vzduchu (na straně 24 manuálu Reva se podívejte, jak tlak vzduchu ovlivňuje nastavení karburátoru).

Pokud...je...pak hustota vzduchu je...Nastevte (poopravte) směs paliva...
vlhkostnižšímírně víc hustámírně bohatší
vyššítochu méně hustámírně chudší
tlaknižšíméně hustáchudší
vyššívíce hustábohatší
teplotanižšívíce hustábohatší
vyššíméně hustáchudší
nadmořská výškanižšívíce hustábohatší
vyššíméně hustáchudší
poměr nitranižšíchudší
vyššíbohatší



Překlad textu: Petr Škaloud
Korekce přeloženého textu provedl: Zdeněk Zvědělík
Pokračujte na stranu 32. - Záběh v zimě