Prohledat tento blog

sobota 8. února 2014

Manuál - Vzduchový filtr

Překlad manuálu Traxxas Revo 2.5 Nitro
Vzduchový filtr - strana 23.

Datum původního publikování: 12.11.2007
Odkazy aktualizovány: 8.2.2014
Zde je odkaz na původní manuál (model #5310), u Traxxasu je již v archivu.


Vzduchový filtr motoru TX2.5R je konstruovaný tak aby motor ochránil před špínou a nečistotami a přitom mohl motor podávat maximální výkon. Používejte pouze dodaný filtr. Výkon motoru nezvýšíte nákupem jiného filtru a navíc riskujete poškození motoru spatnou filtrační schopností jiného filtru.

Poznámka: Sám Traxxas od původního uzavřeného filtru upustil a přešel na podobný filtr jako dělá Motor Saver. O konverzi pro původní Revo 2.5 si přečtěte zde, jsou tam i odkazy na nové aktuální filtry.

Dodávaný filtr se skládá ze 3 části:
  1. Gumová základna.
  2. Plastový kryt vložky s ochranou nerozebiratelnou mřížkou.
  3. Naolejovaná pěnová vložka.


Filtr musíte čistit po každé hodině jízdy i když filtr vypadá čistě. Po záběhu filtr vyčistěte. Prach (který často aní není vidět) a špína se pohybují napříč filtem kdykoli motor běží. Špína a prach sice nevidíte, ale ve filtru je a to po libovolné době. Pokud překročíte doporučené intervaly čištění, poničíte motor. Je snadné zjistit jestli je váě motor zničený špínou nebo opotřebováním. Špína je nejčastšjší příčina selhání motoru.

Instrukce jak vyčistit vzduchový filtr
  1. Sundejte elý filtr z hrdla karburátoru tahem do strany, jako když ho chcete vyvrátit.Netahejte rovně nahoru.
  2. Rozeberte filtr, vytáhněte gumový krk filtru. Ze spodu tela filtru odkud jste vytáhli gumoý nost je vidět pěnová vložka, vytáhněte jí ven.
  3. Všechny části filtru vyperte a vyčistěte v horké vodě se saponátem (můžete jar na nádobí). Mytí opakujte 2x.
  4. Ručníkem důkladně vysušte a nebo vyfoukejte vodu stlačeným vzduchem.
  5. Olejem na vzduchové filtry naolejujte vložku filtru. K tomu použijte s Revem dodaný červený olejíček (číslo dílu #5263) nebo vysoce kvalitní speciální olej do filtrů jako se používá v moto-krosu. Tyto oleje můžete koipit v obchodech pro moto-kros. Nakapejte rovnoměrně celkem 30 kapek oleje na všechny strany vložky. Vložka má 3 strany: vršek, spodek a obvod. Na každou stranu nakapejte tedy 10 kapek. Pomačkejte vložku filtru aby se nakapaný olej dostal do vložky do všech míst. Vložka se může zabarvit do barvy oleje. Toto zabarvení indikuje, že se olej ve vložce rozprostřel rovnoměrně. Neotírejte přebytečný olej. Poznámka: Olej pro vzduchový filtr nepoužívejte na nic jiného, pro nic jiného není urřen a není to mazivo.
  6. Znovu sestavte filtr a nasaďte ho zpet na hrdlo karburátoru. Přesvěčtese, že konec gumového krku zapadl správně na hrdlo karburátoru a že tam dobře drží. Mezi koncem gumového krku filtru a hrdlem karburátoru by neměly být žádné fuky aní vzduchové "trhlinky" kterými by karburátor mohl nasávat falešný nefiltrovaný (špinavý) vzduch.