Prohledat tento blog

středa 4. března 2015

Dakarka, korba s plachtou


Je to nějaký čas co jsem o stavbě papírového modelu Tatra 815 VE Dakar psal naposledy. Vlastně je to víc jak rok. Nějak se mi to v životě zamotalo a na hodně věcí jsem neměl čas ani pomyslet, natož se jim věnovat.

Nicméně tu dakarku jsem tehdy dokončil a dnes o tom napíšu tento krátký článek a přiložím obrázky.
Naposled jsem v popisu stavby skončil vyrobením ochranného rámu kabiny.
Dále jsem stavěl korbu s plachtou a jejich doplňky.
Jejich stavbu si dnes popíšeme.


Podle předlohy jsem vyrobil 2 žebra ze čtvrtky, která budou tvořit výztuhy plachty, podobně jako v podvozku, protože celek by se kroutil a byl nestabilní. Bylo by obtížné ho dobře slepit a dobře nasadit na podvozek. Když jsou součásti ještě takto rozložené, vyplatí se některé viditelné hrany retušovat již nyní, před slepením.




Dále jsem sestavil hranolky, které tvoří detaily korby. Ikdyž jsou malé, nepřesná stavba je vidět na první pohled. Proto se vyplatí nařezávat opravdu pečlivě. Stejně tak se vyplatí ozkoušet si sestavení nasucho, zda-li všechny ohyby jsou takové jaké se očekává že budou. Případně je možné použít tenký špendlík pomoci si tak s přidržováním. Nicméně, pokud je naříznuto tak akorát a pěkně podle čar, pak stačí tenká vrstva lepidla díl se podaří sestavit nádherně. Velice výhodné je, nelepit všechny lepené plochy v jeden moment, ale postupně.


Nakonec hranolky nalepím na korbu a provedu finální retušování, abych se zbavil bílých hran papíru. případně zakryji místa, kde jsem byl nepřesný.
Nezdá se to, ale tato část byla celkem časově náročná, maličko stereotypní protože hranolků je hodně. K modelařině ale patří i to.

Finální podoba:



Na konec dnešního článku přikládám fotografie, které se do textu nevešly: