Prohledat tento blog

středa 16. července 2014

Jdu do programátorské soutěže GeekWork 2014

Zdravím čtenáře.
Tentokrát píšu na úplně jiné téma než je modelařina, ikdyž z mého pohledu je to podobný koníček.
Někdo to o mně ví, někdo ne. Jako profesi mám programování komerčních aplikací. Nějak se živit musím, ale z programování mě baví něco úplně jiného. Jsou to různé nástroje a udělátka.
Ale ze všeho nejvíc je to programování her.
No a s jednou takovou hrou jsem se nyní přihlásil do soutěže GeekWork 2014. Čas na programování je zhruba 3 měsíce.

Jdu do toho s hrou Tetris. Tuhle hru mám rozepsanou už docela dlouho. Nejprve jsem ji docela rychle napsal, ale pak jsem neměl čas ji dodělat. Nemám rád nedodělanou práci a protože času nikdy nebude dost, beru účast v soutěži jako takový popoháněcí faktor, který na mě snad bude fungovat a hru konečně dodělám.
Dělat grafiku do her je pro mě velice náročné. Ikdyž existují internetové stránky s grafikou zdarma, jen velice obtížně se z různorodých grafických fragmentů od různých autorů skládá vizuálně stejně laděný a dobře působící celek.
To stejné je se zvuky, efekty a muzikou.
Kdyby někdo z vás, uměl grafiku nebo zvuky, kontaktujte mě. Budu jedině rád.

Něco o hře:
Moje představa je, že tetris bude možné hrát v několika variantách.
Jedna by měla být klasický tetris a další bude vylepšený tetris.
Tím vylepšením budou některé herní doplňky. Například bomička, která zasype prázná místa na herní ploše. Zrychlené nebo zpomalení hry, bonus.
Tyto efekty by měly chodit na tetriminu kostka. A když se s takovou kostkou uzavře řada, pak se efekt vykoná.
Hru programuji v jazyce C# a pro prostředí XNA, což je .net framework pro práci s DirectX v managovaném prostředí.
Pro DirectX jsem již naprogramoval několik prototypů různých skeletonů her v C++. Je to dost obtížné. Jako obvykle v C++, člověk hodně píše a hlídá úplně všechno.
Na druhou stranu v C# a XNA jze docíli úplně stejného výsledku pokud hovoříme o jednodušších aplikacích a největší přínos je čas a efektivita.
Když pracuji s C# a .net, mohu využívat hotová řešení, ktrá Microsoft již udělal a hlavně odladil za mě. Já se pak soustředím na samotnou podstatu aplikace.

Držte mi palce, abych hru konečně dotáhl.
Účastí v hře jsem se zavázal, že nebudu hru vystavovat, dokud soutěž neskončí. Ale sem tam sem dám screenshoty.